,

۲۶ نکته برای پیشگیری از اختلالات صدا

صداسازی,دوبلاژ,تمرین صدا,نکات داشتن صدای خوب,فن بیان,تهیه کننده,ایلیا,کنسرت,اخبار هنری,جشن ملی,شماره هنرمندان,برگزارکننده جنگ شادی,ایلیاسالمی,تهیه کننده هنری,هنرمندان محبوب,هنرمندان اجرای صحنه,نویسنده طنز

1) منطقه حنجره را گرم نگه دارید.

2 ) از ماسک و دستمال گردن استفاده کنید.

3 ) در هنگام صحبت کردن از فرم بدنی مناسب استفاده کنید
باید سر ، بالا رو به عقب باشد تا هوای بیشتری وارد شش‌ها شود و استفاده از تنفس صحیح شکمی به جای تنفس سطحی باعث می‌ شود تا هوای بیشتری را وارد شش‌ها کنیم و در نتیجه اکسیژن بیشتری به ریه برسد و تلاش و کار حنجره و سیستم تنفسی کمتری صورت گیرد.
4 ) استفاده از دستگاه بخار سرد جهت افزایش میزان رطوبت محیط کار یا منزل.

5 ) مواد غذایی زیر را در طول روز بیشتر استفاده کنید:
مایعات گرم مثل چای کم رنگ و آب را با درجه حرارت مناسب هر یک ساعت چند جرعه بنوشید.
صحبت کردن باعث خشکی حنجره می‌ شود که باید به وسیله نوشیدن چای و آب ، حلق را مرطوب کنیم.
از مایعات ولرم استفاده شود.

6 ) استفاده از چهارتخم ، دانه به و گل ختمی زرد

7 ) انجام تمرین آه و خمیازه که باعث می ‌شود تارهای صوتی کاملا ریلکس شود.

8 ) پرهیز از مصرف دخانیات.

9 ) عدم استفاده از عطر و ادکلن ، برای کسانی که حساسیت و آسم دارند.

10 ) عدم استفاده از مواد الکلی.

11 ) درمان بیماری های معده.

12 ) پرهیز از صاف کردن صدا و سرفه کردن و پاک کردن گلو (درمان سینوزیت خیلی مهم است.) باید محوطه بینی با سرم فیزیولوژی هر روز صبح شستشو داده شود

13 ) محدود کردن میزان صحبت در طول روز با حذف گفتار های محاوره‌ ای غیر ضروری و استفاده بیشتر از اشارات به جای گفتار.

14 ) اجتناب از پچ پچ کردن (جهت آرام صحبت کردن ، فاصله خود را با شنونده کم کنید)

15 ) اجتناب از داد زدن ، جیغ کشیدن ، بلند صحبت کردن ، با عصبانیت حرف زدن

16 ) کاهش بلندی صدا (عدم استفاده از بلندگو با صدای زیاد)

17 ) در موقعیت‌های گفتاری زیر سکوت کنید یا حد اقل میزان گفتار را داشته باشید: مکالمات تلفنی مکان‌ های پر سروصدا ، محیط ‌های آلوده به دود و مواد شیمیایی و گرد و غبار.

18 ) پرهیز از استرس و نگرانی ، خشم و عصبانیت.
وقتی فکر می ‌کنید در حالی که ناراحت و خشمگین هستید با اینکه حرف نمی‌ زنید و در درون با خود صحبت می‌ کنید ، تارهای صوتی در ارتعاش هستند. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

19 ) پرهیز از تقلید صدای حیوانات.

20 ) اصلاح گفتاری که با فک بسته همراه است

21 ) استراحت صوتی ، برخی از ساعات روز سکوت کنید و اصلا صحبت نکنید.

22 ) تمرینات آرامش.

23 ) اجتناب از جابجایی وسایل سنگین و حتی انجام ورزش‌های سنگین در هوای آلوده

24 ) دست ‌ورزی و ماسا‌ژ گردن جهت آرامش دادن به تارهای صوتی

25 ) گوش دادن به نواهای زیبا و آرام ، ایجاد احساس آرامش می ‌کند. در نتیجه آرامش تارهای صوتی را به همراه دارد.

26 ) استراحت کافی و خواب عمیق ،‌ حد اقل هفت ساعت خواب در شبانه روز و اجتناب از ایجاد خستگی مزمن.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *